10.37 pm Ipod nano kanske? med kamera?

Att man inte får lämna barnen här i USA är lite konstigt, men det är ju inte så att vi lämnar våra barn ensamma i Sverige heller. Men om du lämnar ett barn i bilen ensam, och om polisen ser dig så blir du arresterad.

Att svänga höger när det är rött är tillåtet om det inte står en skylt som menar på att det inte är det. Skyltarna i USA har beskrivningar, inga symboler eller bilder. Men körningen går toppen och automatväxlad bil är helt underbart även om jag tycker om stick-shift också!

Att lämna över ansvaret. När jag hämtar barnen måste jag signera att jag har mottagit barnen. Det är lite roligt. Men egentligen är det inte så strikt som man kan tro. Det finns ingen möjligthet att de kan ha koll på alla barnen på camp.

Dricksen på restaurrangerna är otroligt jobbiga. Eller inte att räkna ut snarare att betala. Om du har köpt mat så ska du betala 20 % i dricks också.

Men ja, jag gillar det. Jag tycker ändå inte att det är så jätte annorlunda. Jag ska nu titta på Fångarna på Fortet och kika lite på en Ipod Nano eller en Ipod Touch. Mamma sa att hon kunde köpa en till mig och min galma dansar på sista valsen. (tänkte säga sjunger för sista valsen, ( skämt bland mina närmaste vänner, jag mixar alltid ihop allt.)). Jag använder den ju varje dag på gymmet så jag behöver en ny.

God natt på er. Puss och kram skumbanan 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0