10.58 am Sista augusti

Hej!
Idag är det tisdag och dagarna bara rullar på. Igår jobbade jag hela dagen och sedan var det date med de andra au pairerna på gymmet. Det är en datenight hela veckan på gymmet för oss. Mina barn har inga camp denna veckan därför kan vi ju inte gå på dagen. Inte heller är det så lätt att ringa till Sverige med tanke på att vi jobbar när det är dag i Sverige.

Ikävll slutar jag kl 6 och då jag ska dra mig till gymmet. Jag måste ockås få gjort lite andra små saker. Igår blev det fika på Seven Eleven efter gymmet för min, Sandras och Rominas del. Vad annars är öppet kl 22 här? Starbucks stänger kl 21 och Panera kl 21.30...

Kommit på några saker som är så jobbigt här...
- Att stå i kö. Amerikanerna är ett stressat folk men inte när de står i kö. Då är de supertrevliga och ska berätta ut sina liv. Jag blir galen.
- Reklamen på radio. Haha! De pratar så fort att man inte ens förstår vad de gör reklam för?!
- Glasshållarna. När man ska handla glass här (typ GB glass i Sverige) Skujt dörrarna är så hårt spända att man klämmer sina fingrar. Ja, det är tur att jag har fem fingrar kvar sedan i går kväll på 7 Eleven.
- Amerikanska dörrar. De har dubbeldörrar här vilket är sjukt irriterade. Det är svårt med hunden för han springer alltid ut och jag vill inte stå och ducha honom när han rullar sig i leran om det regnar. Det är även helt omöjligt att ta sig in genom dörrarna om du har många saker att bära eller om du varit och handlat?

Jo, men annars är livet här toppen. Jag ska fixa mig lite nu, vi ska ha barnkalas här idag för min tjej. Jag ska gå ner och göra lite snabb lunch. Jag lovar att jag ska ta med mig kameran för att få lite bra bilder. Men det är inte så roligt att ta kort när man precis varit på gymmet. Men men, ha det underbart i Sverige

Pratade med mamma idag. Hon lät piggare. Ledsen för dålig bloggning men det är lite problem med internetet ibland. Det är inte mitt fel.

puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0