12.14 pm Lite tips, vad jag tycker är vitkgit!

Denna blogg är egentligen inte ämnad för blivnade au-pairer utan mer för mina vänner men här kommer bara några korta tankar till au pairer som ska välja famljer.

Det gäller att vara kräsen, men absolut inte ha in mind att du ska hitta "den prefekta" familjen, för den finns inte. Jag har en toppen familj! Men vad är perfekt?

Men anyway, vad jag kan rekomendera att tänka på när man väljer famlij är...

1. Bil (mycket trevligt att kunna träffa sina vänner på kvällen och man blir inte så populär om man hela tiden måste bli upphämtad, ledsen, men det uppskattas verkligen inte. Det gäller att dela på saker och ting, det gäller endast inte bensinen, för utan om det händer någonting ex en olycka så är självrisken svindyr. Jag tror den ligger på 500 dollar och en person ska inte hela tiden riskera detta.

2. Mobil. Familjen måste kunna kontaka dig och UNLIMITED TEXTES är nästan ett måste. Det är så skönt att kunna kontakta dina vänner och inte behöva räkna smsen.

3. En bra plats, jag skulle inte vilja bo långt ifrån mina vänner. Det bästa som finns efter att ha jobbat en dag är att gå ut och träffa vänner. Jag tycker verkilgen det. Sedan när man ser att man fått mail från Sverige, jag blir så glad.

4. Att vara en del av familjen. Jag älskar min familj. Vissa familjer vill ha distans till familjen coh andra väljer att välkomna au pairen som en familjemedlem. Det är olika! Jag har vänner där mammorna tycker att de ska försvinna när de har slutat jobba! Det låter inte så trevligt men alla familjer är olika!

Som au pair kan man låta väldigt materiellberoende, men det viktigaste är verkligen familjen. Men jag måste säga att ha tillgång till bil är så skönt. Det bästa som finns efter en jobbdag är att gå ut och träffa vänner. Inte för att jag inte gillar det hemma men att träffa andra är verkligen toppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0