Tillbakablickar under december 2009

den 5 december 2009

Jag har skickat min ansökan. Idag var jag på ett informationsmöte/ intervjumöte på Elite Plaza Hotel i Göteborg med Olivia. Jag var den enda som hade skickat in min ansökan där. Det var lite pinsamt när hon upprepade det flera gånger. Dock måste jag nog komplettera den eftersom det finns saker som jag svarade lite slarvigt på. Jag är ganska motiverad att ta tag i det igen. I onsdags ville jag bara slänga ansökan i väggen. Jag var så trött på den.

Idag träffade vi två stycken au pairer som hade varit i USA i ett respektive två år. Det var bra och jag kände att de verkligen ville övertyga oss om att det är värt att vara borta ett år. Det kommer att bli bra. Eftersom jag har det mesta klart, med t ex körkort och sådant så kan jag nog börja matchas snarast tror jag. Det kommer att blir bra och Daniela som en av au pairen hette var jätte trevlig. Vi gjorde en intervju på svenska och en liten på engelska. Det var inget att vara orolig över, jag trodde att jag skulle bli grillad men allt kändes väldigt naturligt. Hon gav mig också lite tips på vad jag ska skriva i min ansökan så det känns bra. Hon berättade även lite komiska saker som hon hade varit med om under sina två år i USA.

Jag tror att jag kommer skriva snart igen. Nu väntar jag bara på att de ska skicka ner delar av min ansökan som borde förbättras lite. Jag sade till dem att klaga på allt som borde klagas på, för att i störta mån kunna få en bra ansökan, jag vill ju åka till sommaren så då måste det vara bra.

Det som var lite roligt att få höra var att vi svenskar var väldigt populära, vi körde tydligen väldigt bra och dessutom väldigt duktiga på allt annat. Vi var spontana fast vi kunde också vara lite kalla/kyliga. Vi svenskar var tydligen dem som åkte hem för att vi hade hemlängtan också, men det är nog inget jag funderar på att göra.

Nu ska jag göra annat. Ha det underbart. Caroline

den 18 december 2009

Ja, ibland går det ett tag mellan inläggen. Jag har i alla fall blivit antagen till programmet nu. Jag är faktiskt väldigt glad för det och de har slängt ut mig i maching process. Jag tror att det kan ta ett ganska bra tag att hitta en familj men eftersom jag fortfarande gör söker så går det ju parallellt. Jag tänker inte så mycket på USA just nu, men varje gång man planerar någonting så föreställer jag mig att jag är I USA nästa år och tyvärr inte kan medverka. Det känns lite som jag verkligen bestämt mig för att åka, ju mer jag tänker på det ju mer känns det helt rätt.

Jag ska nog ta och göra ett kollage där det är mycket bilder på mig och barn. Jag ska också ta och skriva ett brev till värdbarnen. Det kan dock vara lite svårt eftersom barnen kan vara mellan 2 år – 14 år. Hur skriver man till en 14åring att det ska bli kul att leka tillsammans och att man ser fram emot att gå till lekplatsen eller till en 2åring att vi kan hjälpas åt med läxorna. =) Ni fattar grejjen.

Jag vet inte om jag ska starta en blogg ännu, jag är enormt sugen, jag asså. Jag vet inte. Känns lite konstigt att göra det, men samtidigt vill jag dela med mig av hur det är att ansöka och gärna inspirera andra att åka för jag tror att det kommer bli en mycket trevlig upplevelse och jag vill ju ha med så många på tåget som möjligen går. =)

Men nu är det dags för mig att Julstäda. Mamma och pappa är nog och köper gran nu. Mysigt med julen tycker jag och om exakt ett år kanske jag spenderar julen med en amerikansk familj. Det blir spännande samtidigt som det kanske känns lite konstigt att inte fira julen tillsammans med sin familj. Men puss & kram från mig och ha en riktigt trevlig jul. Det blir nog en blogg i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0