Tillbakablickar under november 2009

Det är sent, jag är trött, men jag känner ändå att jag borde uppdatera det är en speciell dag idag. Varför vet jag inte riktigt men det är det. Jag har en känsla i kroppen, en bra känlsa. Det har dock inget att göra med familjen som jag blivit matchad med.

den 8 november 2009

Det känns som ett tag sedan det var jag skrev här. Känslan är fortfarande bra, jag längtar nästan mer än någonsin nu. Jag är väldigt peppad, men jag vet ju också att det är ett tag kvar. Jag känner verkligen att jag vill åka, men jag vet ju inte hur jag känner nästa sommar? Men jag värderar också att allt som jag lämnar kommer jag också att komma tillbaka till, det är inte mycket som jag kommer att förlora. Mina vänner kommer finnas där när jag kommer tillbaka. =) <3

Jag har fått positiv respons från mina vänner som jag tycker är helt underbart, det känns ännu bättre att göra detta när jag vet att de stöttar mig. Jag hoppas verkligen att dem vet att de hemskt gärna får komma och hälsa på och att vi naturligtvis delar på det ekonomiska biten, man får liksom mötas på halva vägen om det ska fungera i ett förhållande.

Jag är nästan klar med min ansökan. Jag ska skicka in den innan den 6 december för då slipper jag lägga någon deposition, det är ändå 2495 kr som jag kan göra annat för. Man får tillbaka den summan om man fullföljer året men jag känner att det känns bättre att ändå ha möjligenheten att avbryta sitt år i USA om det skulle hända något eller om det inte känns rätt utan att det svider allt för mycket i plånboken.

Idag har jag träffat Malin, det känns lite som vi bor på var sin sida av jordklotet eftersom vi träffas så sällan. Jag tror att jag ska åka ner till henne till helgen vilket känns väldigt trevligt. Jag funderar också på att starta en au pair blogg men jag vet inte riktigt om jag vill detta ännu så jag vill inte göra för stor grej av allt liksom. Det känns bättre att jag i så fall klipper in dessa inlägg och återberättar hur det kändes när jag sökte.

Denna vecka är det väldigt mycket i skolan, vilket jag inte ser fram emot. Men jag ska kämpa på, jag vet att jag kommer att ta studenten, jag är inte det minsta orolig men den känns så långt bort just nu eftersom det är så mycket i skolan. Jag drömmer mig bort samtidigt som jag sitter med böcker upp över öronen, men jag ska inte klaga, jag är nog lyckligt lottad ändå.

USA har ganska stor påverkan på mig just nu, eftersom jag tänker på det nästan konstan t, jag sätter mig in i situationer varje dag och ser hur jag känner mig för att verkligen kännas om det känns rätt, och det gör det många gånger, och vissa gånger inte. Jag har bestämt mig för att vaccinera mig mot svininfluensan, och det beror mycket på grund av USA. Det känns bra att komma dit och ha tagit den. Familjen kanske till och med ställer det som ett krav, vad vet jag. Jag lever inte i USA och jag tycker att de är lite konstiga ibland. Dock vill jag nog skaffa mig en egen åsikt när jag väl kommer dit, om jag nu gör det, vill säga? Vad tror ni?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0