11.20 pm "It's not just coffee, it's starbucks"

Hej! Nu har jag äntligen kommit till familjen. Ja, resan hit gick bra, med tanke på att det var sex timmar med buss. Men med gott sällskap av Ellinor, Anette och Elin går allt fort. Idag var första gången jag besökte Starbucks, eller ja, handlade där. Supergott var det och men Starbucks kommer vara lite farligt när man spenderar ett år här. Man vill ju inte lägga på sig! Måste träna ordenligt!

Familjen är hur underbar som helst, men det visste jag ju redan eftersom jag redan träffat dem i Sverige. Jag tycker att engelskan fungerar bra och jag hoppas att det kommer ännu mer naturligt om några veckor. Jag försöker snappa upp så mycket som möjligt.

I helgen blir det sightseeing och tour kring hela Marblehead, det ska bli superroligt. Jag har det så bra här och jag vet inte mer vad jag ska skriva.

Hittils har jag fått lära mig att amerikanarna älskar "air condishening", eller hur det nu stavas. Ja, det var superkallt på bussen, i affären och även i husen. I detta huset är det perfekt men jag har hört att det kan vara superkallt i många andra hus. Det är bara att ta på sig en tröja så löser det sig.

Jag älskar sloganen de har på Starbucks. "It's Not Just Coffee, it's STARBUCKS"

Vi pratar snart igen, men jag vet inte riktigt hur helgen ser ut! Jag hoppas att det kommer lite bilder snart. Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0