1.56 pm I can not rent a car. (I am happy anyway, but still!)

Hej! Idag har jag varit här i 3 hela veckor. Tiden går sjukt fort och man tänker inte på det. Om en timma ska jag åka och hämta Jocelyn, Romina och Sandra för vi ska dra till NY över helgen. Vi har en lägenhet där vi kan bo över natten. "Hm, vi tänkte först köra den billiga varianten och sova/slappa ute, men det kändes lite för billigt och med tanke på att de andra tjejerna ska jobba på måndag blev det inte så". Vi betalde ju faktiskt bara 66 dollar för lägenheten (per person).

Vi åker med KINA bussen dit, det kostar 30 dollar tur och retur, och väldigt billigt måste jag säga. Jag och Jocelyn träffades förut för att gå till banken och vi gick även och köpte lite bussmat. Jag orkar inte göra någon lunch innan jag åker och hoppas att vi kanske kan äta middag när vi kommer fram. Bussen tar fyra timmar så jag tror vi kommer fram ganska sent, men jag vet inte.

Jag har ju semster nu eftersom min familj ska åka iväg. Nästa vecka tänkte jag bara träna och ungås med kompisar. Jag har ju bil och hela huset för mig själv så jag ska nog inte vara helt uttråkad. Kanske joinar de andra tjejerna när de jobbar, kan vara kul att "bara hjälpa" till och inte dra hela ansvaret. Poolen är ju lite lockande och jag hoppas på fint väder. Någon tripp till Boston blir det säkert och jag ska försöka ta mig till Newton för att träffa Anette.

Jag tror att augustimånad kommer bara springa förbi, sedan är det september och skolan börjar. Både för mig och barnen, nästa vecka tänket jag även bestämma vilka creds jag tänket ta. (kurser). Som au pair måste du ta 6 creds, vilket motsvarar 72 timmar. Jag vill så gärna studera på Harvard, men jag vet inte om jag vill studera engelska för det är så tråkigt att läsa i skolan. En speaking kurs skulle jag absolut kunna tänkte mig men jag är inte sugen på att läsa och recensera böcker. NEJ TACK! Men som sagt, tänkte kolla lite på det nu och nästa vecka måste jag bestämma mig. Jag måste göra något s k placeringsprov också och det vet jag inte om jag pallar.

När jag och Jocelyn (Joc numera) skulle till Starbucks idag fick vi en GRANDE LARGE VANILLA LATTE på köpet. De var ändå tvunga att slänga bort den annars. Jag vet inte vad de var i det kaffet eller om det är sällskapet med Joc men vi blir båda helt galna.

Puss&Kram
Vi ses efter NY!



Vi tänkte besöka Central Park och sedan blir det säkert lite andra saker också. Jag vill nog inte bara shoppa, för visst tänker jag lägga lite pengar på kläder, men långt ifrån allt. Jag reser hellre för mina pengar. Vi tänkte nog ta en tripp till Canada, för där är drinkingage 19. Det låter lite silly men man känner sig väldigt begränsad när man helt plötsligt inte längre är "vuxen". Det är ju mer än 2 år kvar till jag blir vuxen i USA. Jag kan inte ens hyra en bil!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0