2.11 pm World cup final's in the house

Det är tre saker som finns i huvudet på mig just nu.

1. Fotboll. Jag och familjen har gjort en betning så man kan vinna upp till 10 dollar. Kidsen är väldigt exalterade och jag själv tycker det är superroligt också.

2. Högskoleintagningen. Jag hoppas att jag kommer in där jag vill, för det skulle kännas så bra just nu. Jag är långt borta från hemmet och om jag kommer in där jag vill skulle verkligen kännas toppen. Och ännnu mer toppen om jag kommer in nästa år också eftersom jag ska bo här ett år.

3. Karta. Jag måste verkligen läsa lite kartor här känner jag. Det kommer att underlätta för mig. Idag drack jag återigen kaffe på Java's och det var supergott. Så länge man kör med "skinny milk" så blir det bra. Jag tänkte börja gymma i veckan också.

Jag körde bil för första gången här idag. Det gick helt ok, men jag var väldigt ovan i början och körde säkert sakta som en kärring. Men men, det är väl bara så det får bli. Amerikanerna här är väldigt snälla och visar mycket hänsyn. Det gillar jag. Vägarna är dock inte som hemma, det är mycket större bilar här och dessutom parkerar dem lite här och var. Men jag tror absolut att jag kommer lära mig. Det är ju automatväxlad bil också så det gäller att hålla sin vänsterfot i styr. "Om man nu vet vilken som är vänster", för er som inte känner mig så är VÄNSTER OCH HÖGER inte det lättaste för mig att hålla koll på!

Ja, ikväll tror jag att jag kommer att skriva mer. Just nu är det ganska mycket känslor och jag försöker verkligen anpassa mig till livet här. Just nu saknar jag ett gym men jag tror att jag kommer att ta en lång promenad ikväll. Imorgon är det "första" jobb dagen även om veckan kommer vara ganska schill eftersom det är i början. Jag tänkte gå ner och hämta en karta vid inforationscentrumet och sedan ska nog jag och Jasper gå och kasta boll i en park här bredvid.

Puss på er! Vi måste komma igång med skype snart.





Jag hoppas på HOLLAND, men jag tror att Spanien kommer att vinna med 3-2. Men heja Holland.
Nu ska jag gå ner och leka och stojja med kidsen. Puss igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0