8.33 pm Finally checking my mail

Hej! Nu har jag inte skrivit på länge, jag är ledsen för det. Jag har inte haft en stund sittandes själv vid datorn. Det är nog mitt eget fel men i början av au pair livet är det många saker som ska fixas. Idag var jag nere på banken, hm, ligger 20 meter över gatan. Ja! Men allt fixade sig och jag fick ett provisoriskt kort som jag kunde ha så länge. I Sverige hade man troligen fått vänta till sitt riktiga kort kom, men inte här.

Nej, nu ska jag inte vara sådan. Jag har precis ätit supergod soppa med föräldrarna. Jag älskar att sitta och prata med dem, det är superkul. Vi ska ha en Stig Larsson kväll! =) How great isn't that?

Ja, vad har hänt de senaste dagarna. Jag har besölt gymmet, vilket jag egetnligen skulle vilja åka till imorgon på morgonen, men troligtvis inte hinner. Jag ska laga mat imorgon kväll och vill gärna att det går bra så jag tänkte ta mig till supermarket imorgon, (om jag hittar) och köpa lite saker. Mamma måste bara skicka receptet! Hoppas hon gör det snarast. Ja, vad mer? Vi har varit vid poolen både idag och igår. Det var mysigt, jag badade faktiskt idag och fick mig en simtur.

Igår vad jag väldigt ledsen, vet inte om det var hemlängtan men det har gått över nu. Det är skönt, hemlängtan är aldrig kul även om det är en bekräftelse på att man saknar sina nära och kära så är hemlängtan exteremt jobbigt att leva med just i denna situationen eftersom man hela tiden är i rörelse.

Vad har jag gjort mer? Just lekt med barnen. Det är bra att ha mycket aktiviteter, det kan jag rekomendera. Det är svårt att bara vara hemma med barnen en dag för de måste verkligen ha något at göra. Barn i allmänhet blir ganska rastlösa så det är bra att ha en aktivitet. Idag har vi gjort "Our dream house", dock blev vi inte klara så vi ska nog göra lite imrogon också eftersom det väntas dåligt väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0