00.42 Ta vara på tiden.

Hej! Det är ganska sent men jag kände ändå att jag var tvungen att skriva av mig. Jag satt och spelade lite kort med syster&bror förut. Tänk att jag ska lämna dem! Min fina småsyskon. haha, Jonathan 14 år och Elin 17 år. Kanske inte så små men de kommer alltid vara MINA småisar...

Jag tog studenten 26 maj, vilket på lördag blir en månad sedan. Det var då jag "kom" på att jag verkligen skulle åka. Studenten var det bästa och jag tyckte det var jätteskönt att ta den. Efter studenten hände något, jag blev plötsligt väldigt rastlös och kände att jag hela tiden "borde" göra någonting. Det var både på gott och på ont. Jag är oroligt rastlös av mig nu för tiden. Jag vill hinna med så mycket som möjligt på dagarna. Ibland blir det nog lite för mycket kanske. Jag ångrar nu i efterhand att jag inte tänkte lite tidigare på att nyttja dagarna, inte för att jag kunde göra så mycket annorlunda men nu känns det tugnt.

Idag är det två veckor kvar tills jag åker. Eftersom jag ska åka iväg så pass mycket känner jag mig sjukt stressad, vet inte varför. Jag har egentligen inte så mycket att göra mer än att vänta och packa lite. men men, stressen finns där ändå. Jag råder alla au pairer att verkligen ta vara på dagarna ni har i Sverige. Jag vet själv inte var jag befinner mig om ett år, jo i USA förmodligen. Men jag vet inte om jag kommer hem det året, jag vet heller inte om jag planerear på att flytta för att börja plugga, eller om jag väljer att plugga i Göteborg. Därför "känns" de där dagarna hemma extra mycket. Jag vet inte när jag är här igen!

Men allt kommer att blir så bra. Jag fick reda på att Ditte kommer och besöker mig i Boston när hon semestrar i USA. Hur underbart roligt är inte det? SJUKT ROLIGT! Gud, jag längtar. Hon kommer kring min födelsedag också, så super!

Jag har packat mycket idag med, jag vet på ett ungefär vad jag ska ha med mig. Imorgon väntas några rundor till källaren och jag måste även till stan för att fixa ett "personbevis 120". Jag hade fixat ett men smart som jag är så är det borta. Jag har troligen slängt det, tur att det går att fixa ett nytt på så kort tid i alla fall. Frimärken måste jag köpa också. (frimärken för 65 kronor låter så roligt tycker jag!) Det blir en promenad imorgon då posten och stan inte ligger åt samma håll. Jag ska även till Biltema för att köpa ett resebackgammon! =) MAN MÅSTE JU BARA ÄLSKA DET!
Vad mer ska jag hitta på? Lite pengaöverföring och lite småpackning inför Stockholm väntas. Vi tar tåget 06.00 på tisdag. Hoppas jag vaknar och befinner mig på centralen då.

Något mer? Nej, inte just nu. Lova att ta vara på tiden. Man glömmer lätt det och inser det inte förrän det är "för sent"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0