update!

Hej! Det är ganska mycket här för tillfället. Igår var jag och såg Megamind med barnen. Den var hur bra som helst och lite speciellt gjord. Haha! Riktigt rolig! Vi åt sedan middag på Apple .... hela familjen.

Jag har det superbra at the moment även om det lite kallt ute just nu. Idag har jag varit och sett på en soccer tunering. Superkul och de är verkligen duktiga även om de bara är 9 till 10 år.. Jag och min tjej gungade. Jag kan inte först att jag hade någon form av fobi för att dunga när jag var liten. Det som är så roligt!

Nu ikväll ska vi ha Harry Potter kväll. Min tjej har läst ut första boken jag är så spänd, det ska bli så roligt. Innan det ska vi äta laxpasta, det är supersuper gott. Jag borde kanske ta en lång promenad men det är lite för kallt. Såg på Solsidan igår, jag dör. Det är så roligt!

Vad hade jag mer på hjärtat? Jag funderar på om jag vill åka hem till Sverige nästa år eller om jag ska hitta på något annat. Hm, får tänka på det. Jag vill ju så gärna åka till Australien. Nu har jag ju Jocelyn där också! Nu blir det kaffe.

Det är konstigt med hur snabbt man vänjer sig vid sin miljö. Det finns en modell som beskriver ungefär hur du mår som au pair här beronde på vilen månad du befinner dig i. Jag är nu inne på min femte månad vilket betyder att du känner dig ganska trygg i din omgivning och att du inte längre har så mycket hemlängtan. Jag känner inte att jag behöver träffa mina nära och kära. Inte heller prata så ofta men bara ibland. Det är skönt att jag har en telefon att ringa från men jag hade varit så tacksam om vi kunde skypa mera för jag till inte lägga pengar på att ringa hem till Sverige.

Jag funderear på om jag ska köpa min UGGs eller inte? Jag menar, jag bor i Sverige så varför inte? Det är svinkallt där och jag kommer troligen ha så mycket nytta för dem. Jag kommer definitivt aldrig köpa dem i Sverige för att de är svindyra, men här i USA är priset överkommligt. HM, vad ska jag göra?

Jag ska sätta mig och skriva bren till mormor nu. Många kramar CAROLINE 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0