Marblehead, MA

Hej! NU ÄR JAG HEMMA IGEN, allstå i MARBLEHEAD. Jag och Jocey hade en underbar långhelg i Chicago. Vi har haft väldigt mycket flyt kan jag säga. Vi råkade lämna vårt pass på planet, säger inte vem av oss det var (men det var inte jag, haha, sry). Ja, vi fick ta en taxi tillbaka till flygplatsen och vi var 40 dollar fattigare. Men ja! Jocey fick panik. Jag tror inte man förstår hur rädd man blir när något sådant här händer.

Vi kan inte göra något utan vårt pass här, varken flyga eller bo på ett hostel. Eller, jo bo kan du göra om du har ett körkort men eftersom det var tillsammans med passet så var inte det så bra. Vi löste allt genom att Jocey hade en kopia av sitt körkort på sin MAIL. Thanks GOD to HOTMAIL...!!!!!

Vi gjorde många kulturella saker i Chicago. Vi gick på The institute of Art (gratis på torsdagar) och det var lite kul att se konst från Asien, Japan, America, och lite från Egypten. Det var lite mysigt. Vi fick se några fina tavlor också! Vi gick till många olika fina parker. Det är lite skillnad från parker under höstetider och sommartider. Men det var kulkul!

Vad har vi gjort mer? Shoppat en del, dock ska jag lämna tillbaka en klänning tror jag. Men Jocey fick köpa son första vinterjacka. Man behöver liksom inte en vinterjacka om man inte har under 10 grader..! Men i alla fall. Vi hade det superroligt och det är ballt hur snabbt man lär sig att hitta även om man använder kartan ganska flitigt också.

Jag hade ett stort paket som väntade på mig när jag kom hem. Det var min vinterjacka, ett USB minne, polkagrisar, några svenska böcker till barnen, målarblock och en nessesär från Gina. KUL!

Tillbaka till Chicago.. Vi gick till "Swedish place" Det var hur ballt som helst och jag köpte Marabou choklad och ballerina som jag sitter och njuter av just nu. Tittar på Paradise Hotel också. Vi gick på ett svenskt museeum där det handlade om hur svenska imigranter kom till America. Det fanns även massor av svenska shoppar där man kunde köpa massor av julsaker där det stod svenska saker och texter på. VÄLDIGT MYSIGT MÅSTE JAG SÄGA.

Vi gick även till Little Italy men det var inte att rekomendera, i Boston och New York är Little Italy helt superunderbart på alla sätt och vis. ÅK DIT! 

Jag fick massor av bilder från mammas, Elin och Jonthans Turkietresa, Jonathan har blivit så stor, jag kan inte första att det är han. Så mogen i ansiktet och även blivit väldigt lång. Jag fattar inte att jag ska känna igen honom nästa gång jag träffar honom. Jag hoppas att min familj kommer nästa april den 18 eller i alla fall att mamma kommer. Det känns som jag bara babblar och babblar så jag ska ladda över min kort istället. PUSS OCH HEJ! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0