English is the shit

Jag är lite avundsjuk på alla som pluggar just nu. Jag läser ju bara en design kurs här nu och min lärare tyckte det var onödigt med prov vilket jag är väldigt glad för men just nu vill jag lära mig någonting. Jag kan inte riktigt säga att jag lär mig så mycket engelska här. Självklart snappar man upp några nya ord varje dag men mycket om dagarna är ju samma. Jag pratar ju nästan bara engelska med mina vänner här, men jag vet inte jag tror vi kommer vara 5 svenskar islutet av october här...? Men det är ganska simpel engelska, eller everyday English som man säger. Det är inte särskilt svårt men jag tror jag måste läsa böcker för att verkligen förbättra mitt ordfråd. Men det känns lite konsigt när man börjar drömma på engelska!

Nu är det verkligen dags att gå till gymmet. Ska antagligen till Amanda senare och sedan är det dags att skype med Ida, lovie. Bye Bye <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0