"Höger" är där tummen sitter till "vänster" och vänster är där tummen sitter till höger.

Hej! Jag och Amanda, svenska som vi är har alltid väldigt roligt när vi kör bil. Hon tycker inte att jag kan köra, bara för att man har svårt med höger och vänster kan man fortfarande köra, men det får stå för henne. (JAG ÄLSKAR DIG ÄNDÅ AMANDA). Nej men, svenskar som vi är så är man ju ganska duktig på att köra bil. Ni ska se Amandas temprament när vi kör, eller ja hon. Hon blir lite små sur på folk som inte blinkar och de som tutar. Amerikaner tutar hela tiden. Jag satt och tittade på mobilen när jag stod vid ett röd-ljus och då hade jag tuttande bilar i röven efter typ 2 sek.. haha! Ja, USA ja!

Ang att ha gult ljus här i USA. I Sverige betyder det att man ska sakta in och göra stanna. Men om man inte hinner så är det bara att fortsätta men det är inte tillåtet att köra på gult! Här i USA försöker man klämma in så många bilar som möjligt under den gula tiden. Man gasar och försöker hinna innan det slår om till gult.

DET ÄR SANT. Kom igen Amerikaner vi gasar när vi ser gult. Visste ni att det är tillåtet att svänga höger på röd ljus. Jag är förvånad att jag faktiskt går bra att köra.

Höger är där tummen sitter till vänster och vänster är där tummen sitter till höger. Är det konstigt att jag har svårt med höger och vänster eller? Detta är min morfar i ett nötskal. Jag undrade om det fanns ett sådant uttryck på engelska och då säger A "men gumman, man kan inte översatta ordagrant" Jag älskar den kvinnan! Vi har inte träffats sedan i torsdags.

LOVE ♥



Pedal to the metal! AMANDA PUMP IT UP... =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0