10.40 pm GOING TO BED TODAY TOO.

Hej!
Dagen har varit sjukt lång. Det började med frukost (90 min, ps, vi kan prata om det en annan gång) och sedan tog vi med oss hunden för att gå en "path". Det gjorde vi men hunden ville inte uppföra sig idag så han fick gå i koppel. Vi åkte till Seaside för att träffa Romina och Jocelyn (åsna). Åsna är det enda ord Jocelyn kan säga på svenska. Jag har börjat kalla henne för det. Haha! Hon skiner upp varje gång jag säger åsna, sjukt roligt. Romina kan säga Jag alskar dig, med en härlig brytning. Jag troode inte att det var så svårt att uttala våra bokstäver men det kan jag lova att det är. Försök få en austraienare att säga "i". GOOD LUCK säger jag.

Jag älskade när Jocelyn kom till Seaside idag. Hon putte på en barnvagn och efter kom henne girl på en för liten cykel. Hon var 40 minuter sen och jag var ovanligt svensk och var 2 minuter tidig. Romina var sen likaså, men det är jag ganska van vid. När Jocelyn kommer fram lägger hon sig i gräset och säger "I finally made it". Jag började asgarva och hon berättade att det hade tagit henne 70 minuter att gå en sträcka som egetnligen ska ta 25 min. Hon gjorde min dag. Hela playdaten gjorde min dag kan jag lova. Vi spelade lite basket och lekte som man gör när man är au pair här. "Caroline, kan du leka med mig?" "Jo men visst kan jag säga det!!!!!!"

SÅ vi åkte hem och åt lunch, jag skrickade med min boy till Romina så jag hade bara my girl. Hon hade dock en playdate, her boyfriend (1 of 3) haha! JO, men det var roligt. VI gick ner och åt glass och gick till en park där jag försökte underhålla barnen så mycket som möjligt. Jag gjorde mitt bästa men ibland får man slut på fantasi faktiskst. Jag hämtade min boy och fick lite stresspanik när jag kom på att de skulle ner till målarskolan och jag hade inte hittat några kläder för dem. (De målar inte bara på tekningen, utan också på kläderna). Dock var vi nere i tid och ja, min dag var nästan slut för jag gick bara ner och hämtade dem sedan var jag OFF som vi säger här. Den mest vanliga frågan mellan kompisarna "When are you OFF?" Haha!

Jag ringde mamma och pratade lite med henne. Jag tycker lite synd om mamma för jag ringer henne oavsett vilken tid på dygnet det är. Jag var lite upprörd så jag behövde prata med henne. Klockan var 12 så så farligt var det inte men ändå. Jag hämde Jocelyn och vi åkte snabbt till gymmet innan vi kom på att vi måste skynda oss till Romina för att se på VAMPIRE DIARIES. Vi var ju tvunga att hämta sjukt god soppa på PANERA. (3 gången denna vecka!)

Dagen slutar här, jag ska sova, eller kanske titta lite snabbt på en film. Hm, vara sjukt trött imorgon och titta på en film, eller sova nu och vara lite mer pigg? Jag jobbar många många timmar imorgon. Jag ska skaffa en blogg där jag bara skriver för några vänner tror jag. Det ska jag göra nu! Jag skickade min röst till Sverige idag. YES!

Hoppas ni hade en händelsefull dag, det hade jag, lite för mycket ibland kanske. Jag kan inte vänta till det blir helg.


Kommentarer
Postat av: Ida

Har vampire dairies börjat nu igen? ;)

2010-09-10 @ 05:44:54
Postat av: louise

hej! jag har en match i marblehead just nu. bara undrar lite hur du trivs där, finns det mkt att göra, många au pairer och så? :)

2010-09-10 @ 23:39:26
URL: http://mlouise.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej :) Tack för ditt svar. Har faktiskt matchat med familjen ikväll så jag kommer om en månad :D Känns jätte bra!!

2010-09-12 @ 21:30:08
URL: http://mlouise.blogg.se/
Postat av: louise

Louise Månsson heter jag, dudå? :) Tror faktiskt du känner den nuvarande au pairen, tror jag sett hennes namn i din blogg och när jag pratade med henne så sa hon att hon va kompis med amanda och caroline som var svenskar. Hon heter också Louise och är från australien tror jag det var:)

2010-09-13 @ 10:07:22
URL: http://mlouise.blogg.se/
Postat av: Louise

Jo det kan jag absolut göra :) kan tänkt mig att mitt namn kanske är lite för vanligt för att du ska hitta vem som är jag :D hihi , kram!

2010-09-13 @ 19:43:44
URL: http://mlouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0