11.33 Att åka som au pair?

JAG FRÅGAR MIG SJÄLV VARFÖR JAG VALDE ATT ÅKA SOM AU PAIR?

JAG SVARAR:

Jag vet inte varför. Jag menar, jag hade verkligen inte ett tråkigt liv i Sverige, utan snarare tvärtom jag älskade mitt liv i Sveirge. Jag har den bästa familjen och de mest underbara och awesome vännerna. Jag skulle lätt kunna börja studera och ha ett studentliv, det skulle jag kunna ha gjort. Jag åkte inte till USA för att lära mig bättre engelska, men givetvis tycker jag det är skönt när jag nu inser hur viktigt det är och hur mycket jag kommer att lära mig. Jag ska inte säga att jag är personen som älskar att resa. Givetvis tycker jag det är roligt men jag är inte THE TRAVELLER! Jag menar, jag skulle till exempel aldrig åka på en resa själv. Det är verkligen inte jag! (att åka som au pair själv är inte samma sak)

Jag tror det handlade mycket om att jag ville se något annat, även om jag inte var trött på mitt gamla liv. Jag tror att jag inte riktigt ville riskera att ångra mitt beslut om jag inte åkte. Jag tänkte på det så länge och under tiden blev det mer coh mer självklart att jag skulle åka. Jag ångrar inte att jag åkte, men jag skulle nog inte gå igenom ansökan igen. Jag vet att jag kommer stanna detta år och sedan återvänta till mitt underbara Sverige, min underbara familj och mina underbara vänner och mycket där till. Jag vet vad jag vill och jag hoppas allt funkar när jag kommer hem.

Jag var som sagt inte trött på mitt gamla liv och jag var redo att börja plugga men jag tror att jag var mindre redo för att börja jobba efter att jag hade pluggat klart (även om det är många år till dess!). Men jag tror att om jag pluggat och sedan kommit upp i 25 års åldern och inte ha rest, det var nog där jag kände att det är bättre att ta ett au pair år än att sätta sig vid skolbänken. Även om livet här går i en berg och dal bana så är det värt det. Jag älskar livet här och jag försöker njuta av livet varje sekund.

MEN JAG HAR OCKSÅ ETT HELT UNDERBART LIV I SVERIGE, SOM JAG NÄSTAN SOMMAR KOMMER ÅKA TILLBAKA TILL OCH VARA HELT OTROLIGT ÖVERLYCKLIG ÖVER ATT ÅTERVÄNDA. JAG ÄLSKAR MINA VÄNNER OCH FAMILIJ + ALLA ANDRA RANDOM PEOPLE I SVERIGE.

Tack för att ni stödjer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0