11.36 Guess who's going to bed?

Hej!
Det kändes som en väldigt lång dag idag måste jag säga. Jag började dagen med att gå upp och vi firade J i familjen som fyllde år. Mycket trevligt! Jag och barnen åt fruksot (kanske inte de mest fridfulla, lite stress och iväg till skolan). Det började helt plötsligt ösregna och blixtra så det blev bilen mitt i alltihopa. My boy råkade få med sig min mobil så den var jag utan hela dagen. Efter droppat barnen på skolan åkte jag till Amanda. (det var Amanda eller gymmet, Amanda var way to much more fun)... Vi satt och tjatade och lekte med lilla Stellan. Ett besök på CVS (apotek här i USA, de har allt även mat och sånt!)

Efter att jag varit hos Amanda åkte jag hem för att andas i två minuter. Sandra kom oväntat förbi men det var mycket trevligt. Vi åt lite glass och tjatade innan det var dags att hämta kidsen på skolan. Bråttom bråttom var det ja eftersom my girl hade danceclass. Jag bokstavligen drog hem barnen för de ville inte så lika snabbt som jag ville. Det var bara att göra antar jag. Såg nog ganska roligt ut men det var bara att springa på. Hemma spelade vi lite biljard åt snacks och bara skojjade. My girl kom hem från dance och det var dags för middag! Lite kortspel och dusch mm sedan var det dags för bedtime. Mina barn var så skukt trötta idag att hela dagen var knasig. De var så upp speedade att jag frågade mig själv vad de hade ättit? 1 kg socker? Nej, allt för mycket energi hade de. Gud det tog kål på mig. De gick och lade sig ganska tidigt vilket var skönt. Romina, Sandra och Jocelyn kom över för lite skitsnack och vi hade trevligt ändå fram till 10.30. Nu tänkte jag somna eftersom jag börjar tidigt imorgon.

Vi har en playdate imorgon at the park. Imorgon blir det också gymmet och BIO. Det är snart fredag, cant wait! Soppa till middag imorgon med Sandra och Jocelyn. PANERA, I ADORE YOUR SOUP!

Ja, min dag var lång och ja, det var en onsdag helt enkelt. Imorgon och på fredag är det någon judisk tradition så skolan är stängd och alla au pairer måste underhålla sina kids. Vi möts på See Side imorgon för lite kubb tycker jag. I am exicited.. Love playdate, kids have fun and the au pairs get together and talk! LOVE

Love, Caroline

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag var själv au-pair i Marblehead 2000-2001 och snubblade in på din blogg när jag fick lite "hemlängtan efter Marblehead". Jättekul att läsa om aupairlivet! Och himla kul att höra att ni också fastnat för Panera! Tips: Beerworks (har för mig att det heter så) i Salem brukade vi komma in på :)

2010-09-09 @ 10:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0