............

Hej! Jag har inte jobbat idag, bara lite. Jag väckte barnen och det var deras första skoldag idag. Det var lite mysigt att se alla kidsen springa in till skolan när klockan ringde. Det är ganska stor skillnad på "första skoldan" här och i Sverige? Jag fick uppfattnignen om att alla var vädligt emotionella av att det var första skoldagen. Jag tror inte att det var några föräldrar som följde med till skolan på första skoldagen när jag var mindre?

Jag är inne på min tredje månad och det är nu alla kulturkrockar kommer. Mellan den andra och den fjärde. Just nu är jag så trött på alla RÖDLJUS. Alla jävla kvinnor som kör bil och pratar i sin Iphone samtidigt (= att de inte kan köra alls och att man får vara beredd på att tvärnita när som helst). Jag är trött på kön som var i Marblehead idag. Jag är trött på alla poliser som finns överallt. Om det är en konstractions någonstanns, så finns det en polisman där. (fråga inte varför han är där, jag menar, han gör inte ett piss. Han bara står där och är väldigt mycket ivägen). Ja, idag var jag väl trött på väldigt många saker antar jag.

Igår och idag har varit jobbiga dagar. Tur att jag har underbara vänner här. Tack för det! <3

Nu kanske jag kan berätta lite mer om dagen (utan allt de negativa).. Jo, men jag följde med barnen till skolan och kastade sedan lite bollar med hunden. Han var glad och jag likaså. Jag åkte hem och kollade lite på "Teen Mum" Så roligt program, haha! DU är AU PAIR och tittar på Teen Mum, ja, du kommer troligtvis skaffa barn när du är 50 år gammal och gjort allt annat du kan göra i världen innan du kommer på att barn kanske var de som fattades i livet. Jag är glad att jag inte är tonåring och mamma, utan bara tonåring och au pair som endast får arbete 45 timmar i veckan och max 10 timmar om dagen, måste ha en helg ledigt i månaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0