En au pair blogg kanske?

Hej! Jag känner att jag inte riktigt har skrivit på ett tag. Jag slutade blogga för längesedan känner jag men jag vill gärna ta upp det igen. Jag mår just nu jättebra, jag skulle vilja träna lite mera i nuläget men jag har redan planer på att gå imorgon. Jag har tränat tre gånger denna vecka så, så dålig har jag inte varit. Jag trivs superbra och jag har inte alls mycket hemlängtan alls längre. (Dock typ tre månader att bli stabil, jag var ganska jobbig tror jag)

Jag försöker just nu spara så mycket pengar som möjligt, det är inte alls så jobbigt som jag trodde att det skulle vara men jag är helt ok med det. Jag har fått reda på att min familj kommer hit i april så det ska bli superroligt. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra ännu, men jag tror jag tar dem till New York i några dagar. Mer har jag inte bestämt. Jag tycker dock att vi borde göra en trevlig Påskmiddag här i huset och bara spendera mycket tid tillsammans. Jag saknar dem. Det ska bli superroligt att träffa Elin och Jonathan.

Amanda åker hem om en vecka, det ska inte alls bli roligt. Men på ett sätt så är det själva au pair grejjens gång så att säga. Folk kommer, folk åker. Idag träffade jag Elin som var supertrevlig och bor inte alls så långt bort från oss här i MBH. Hon bodde också i en svensk familj. Det är hur många som helst som bor i en svensk familj här i Boston. Jag tror jag "känner/vet om" 9 familjer som är halvsvenskar! Det är även kul att Victoria har kommit, hon kommer ta Amandas plats superbra! Jag längtar till min familj börjar leta efter en ny. Jag tycker det ska bli jättespännande.

Vad mer? Jo, jag hoppas verkligen att Johanna har det bra. Jag hoppas att hon blir riktigt nollad och har superroligt och inspirerar mig till att verkligen vilja ha ett studentliv senare. Jag vill så gärna bo i en egen lägenhet just nu. Det är lite läsktigt att jag har ändrat mig på tre månader från att vilja flytta hem till mamma&pappa till att faktiskt kunna tänka mig att bosätta mig i Uppsala. Jag ska ta ett beslut snart. Flytta eller inte flytta?

Nu känner jag att jag har babblat på tillräckligt. Jag ska försöka börja min scrapbook nu men jag måste ju framkalla bilder, vilket kostar pengar vilket jag varken vill eller orkar betala just nu. ÅH! Men som sagt, livet leker och jag hoppas att Romina ringer snart. Jag hade också en annan tanke om att vi borde skaffa oss en au pair blogg där vi skriver och håller kontakten med alla!

Jag menar. Amanda åker hem nu. Jocelyn åker hem i april. Sandra, Romina och jag åker hem i juli/augusti. Anton åker nog hem i augusti/sept. Danielle åker hem i November och Victoria i januari/feb '12. Skulle vara skitkul om man kunde ha en blogg där man uppdaterade kanske en gång i måanden eller något. Lägga fram ett förslag kanske!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0