En perfect weekend!

Hej!
Jag har haft en underbar skiweekend i New Hampshire. Det blev en ny delstat. Jag har inte varit där förut, kanske åkt igenom men inte satte min fot om man säger så. Jag var lite nervös för att åka skidor eftersom det säkert var sex år sedan jag åkte skidor sist, men allt gick perfa och jag tyckte faktiskt att jag var helt ok på att åka. Det är väldigt roligt att åka. Jag hoppas att jag och min familj i Sverige kan åka skidor tillsammans nästa år eller om man kanske drar upp med lite vänner till Sälen.

Vi bodde på ett jättemysigt hotel som jag vart lite put över eftersom de hade internet men de funkade endast på min Itouch av någon anldning, allstå inte på datorn. Det är inte jätteroligt att sitta och uppdatera min blogg genom en Itouch.

Men som sagt, overall, det har varit en kanomhelg. Jag är glad att vi är hemma nu, jag måste vila ut mig så ikväll blir det tidigt i säng. Det verkar som gänget hade roligt igen när jag var borta. Det verkar alltid vara lite ectra roligt med lite drinkar man jag tycks jobba! Men jag är inte bitter, jag åker snart till Miami!

Det blev inte så många bilder som jag hoppats på men några i alla fall. Jag ska definitivt bli bättre med att ta bilder för att det är så roligt att ha senare. Jag vill definitivt ta mer på mig och barnen tillsammans. Denna veckan planerar jag att besöka gymmet ofta. Jag börjar även min nya class imorgon så det blir ju lite spännande att se hur den är! Veckan kommer nog gå fort, sedan har vi ett födelsedagsbarn denna vecka. Vi ska hitta på massor av roligt på söndagen och på lördagen blir det ev skidåkning i Vermont. Jag har inte bestämt mig om jag ska följa med ännu!

Nu ska jag sätta mig och svara på två mail. Det blir till Johanna och till mamma. Jag borde skriva några fler men jag måste väl ha något att göra imorgonkväll också? Jag kan ju gå ner och titta på American Idol också? Jag menar, det är ju inte så att jag egetnligen behöver sova va? Haha! Vad jag svamlar. Men jag är superglad att jag har fått åka skidor och jag går nu in i en ny veckan med målet att ha kul och spara mycket pengar till min semster.



Detta var första skid resorten vi åkte till. Vi kunde se Mount Washington, vilket jag tyckte var väldigt roligt. Jag tror jag fick en hyfsat bra bild av berget men i alla fall. Vad skulle vi annars ha Google till?



Mount Washington



A new state to add!



And this was Cranmore, the second resort we went to. I personally liked this one the best. There were a lot of good trails and good skking. I am so happy to have been skiing in USA. I don't know why I all of a sudden started to write in English now but I do need to start working on my accent and maybe be a lillte bit better with reading books.

XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0