Lördagen i Boston

Hej! Jag tänkte göra en liten rolig uppdatering för att berätta om dagen. =) Jag hämtade upp Jocelyn och Danielle. Vi var tidiga vilket aldrig händer, vi åkte till Panera för att äta frukost. Jag hade redan ätit frukost för jag tänkte ju mänligen köra och kände inte för att ta del av den mest extrema amerikanska kulturen och äta och prata i telefon som många amerikaner gör. Speciellt prata i telefon! Jag träffade Amanda, Victoria och Elin vi Vinnin Sq. =)


Vi älskar Panera. Vi älskar Panera mer än vad vi älskar Starbucks faktiskt. Billigare och mycket trevligare. Starbucks är okcså trevligt men svindyrt! På Panera finns mer valmöjligheter och bättre mat!


Mina älskade Jocelyn och Daniella. (And also Lou)




This is what the T looks like in Boston. We are taking the blue line from the end station (Wonderland) to Boston. I think its around 20 minutes drive from Womderland to my house. Sry for the English, I will keep going. =)



Vi åkte till ett mall som jag kan visa er senare. Det är ett jättefint mall som jag och Ida (former au pair) hittade förra veckan när hon var här. Så kul att hon kom! Vi åkte dit och mös lite. Jag ville inte köpa något för jag vill mer än gärna spara mina pengar just nu och dessutom har jag inget shoppingsug whatsoever!

Detta är en bild av Boston Common som är en jättestor och fin park i Boston. Jag älskar den, speciellt på sommaren. Jag kommer åka in och ta så mycket bilder i slutet av mitt år. Vi tog tyvärr inga bilder idag. Det var för kallt för att ta upp kameran, tyckte jag.

 

Båda två är Boston Common! Kom till Boston om ni har chansen. Helt underbar stad. Min familj kommer i april. Det ska bli så roligt för det kommer att vara så fin och soligt väder förhoppningsvis! I alla fall varmare än Sverige!



The mall vid Copley Place. Hur fint som helst, några riktigt dyra affärer blandat med tex. GAP. GAP har en tendens att ha lite tråkiga kläder bland. Det blir väldigt enfärgat och stelt!



Denna äffär är underbar, jag älskar Bath and Bodyworks! Kan dock bara vara inne där en stund eftersom det stinker parfym, tvål etc.

Det var vad jag gjorde idag. Vi gick även till Urban Outfitters, en otroligt cool affär. Lite som Monkii hemma skulle jag kunna säga men UB har även lite prylar och schyssta saker. I like it! Nu ska jag ta en sväng med min hund och sedan kommer Romina hit för vi ska planera lite inför våran Miami resa.

Jag åker till Miami den 21 Feb men vi åker till Phiadelphia den 18 Februari. Bussen kostade 1 dollar. Ett helt ok pris om ni frågar mig. I maj hoppas jag på att kunna åka till Washington för det kostar typ också en dollar med bussen!

Puss o Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0