Helg i NYC

Hej! Nu sitter jag och tjejers på bussen. Jag tror att vi är framme snart. V har haft fullt upp i NYC. Det har varit jätteroligt och vi har gått till fötterna Verker. Jan kan säga att jag inte tänker gå särskilt långt denna vecka. Gymmet ska det i alla fall bli. I fredags åkte vi till Salem för att sedan ta taxi in till Boston. Vi tog bussen till NYC och kom dit på morgonen. Det kanske i te är superkul att vakna upp i Chinatown men det var bara att promenera vidare. Lördagen var nog en av de längsta dagarna i mitt liv (undantag dagen så jag inte sov på 40 timmar för några år sedan). Men det var jätteroligt. Vi åkte till Ground Zero. Det var mycket folk där med tanke på att Bin Ladin mördades för en dryg vecka sedan. Vi gick till Century 21 som jag älskar men jag lyckades hålla i mina pengar. Jag köpte dock en födelsedagspresent till min värdpappa! Ha får en bok "102 minutes" och en t shirt som är ett minne från 9/11. Vi besökte Brooklyn Bridge som jag älskar. Jag köpte en ritad teckning av Times Square som jag ska sätta upp hemma i Sverige. Vi åkte upp och köpte svenskt godis på "sockerbit" den ligger på Christopher street för folk som ville veta det. Det är dyrt men sjukt värd att hålla en sådan affär igång tycker jag! Pratade med ägaren och han sa att en del amerikaner hade börjat hitta dit. Det är jättevarmt och kvavt på bussen men vi är snart framme så det är bra. Jag skriver mer ikväll. Jag måste se till att få alla bilder från tjejerna!  Ps. Jag vill verkligen bada, fick värsta craving för det nu! Nu är det bara att komma hem till Boston och gå lite sömn och sedan en ny vecka att se fram emot. Tydligen Mother's Day here in the US today! I called my mom and she did not even know about it. Then Victoria and I figured out that it's not the same in Sweden. Well, why doesn't Sweden have it if Austria and Germany do? Well, I guess I will say Happy Mother's day twice this year, better then nothing right? Next South Station Boston!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0